The Hunger Games

Jag tänkte att jag skulle skriva en liten recension om the hunger games, och skriver detta med en spoiler text, texten & teckenbakgrunden kommer vara svart, så att kunna läsa texen; markera texten helt enkelt.. (och skriver rätt långt här så att mina (få) följare på bloglovin inte ska råka läsa på bloglovin.

SÅ JÄÄÄÄÄVLA bra, Mmmmhmmm. Ge mig 2an & 3an tack?! Skådisarna är verkligen klockrena måste jag säga, flera saker var som jag hade tänkt mig. Visst fanns det saker som man reagerade på, "oj men så där var de ju inte i boken...." och så. Men överlag som film så var den skitbra, smidigt och bra överförd till film. Bör tilläggas att jag fick något ryck och började nästan lipa när "lionsgate" och texterna kom fram. The cave scene var najs, som Josh hade sagt många gånger haha. Kände redan i trailern och när de blev castade att skådisarna skulle vara bra. Tvekade lite på Liam, men det gick över rätt snabbt. Både Jennifers & Josh speglar karatärerna en del, så tror det är därför de passade så bra till rollerna. Alexander Ludwig som spelar Cato gjorde ett mycket bra jobb med. Åldersgränsen blev ju 11 tillslut, men våldet etc var inte mesigt eller så för det. (kunde ju tekniskt/logiskt sätt vart mer brutalt såklart, men det räckte för att göra de trovärdigt etc). Dock så tänkte jag att muttarna skulle vara mer groteska än de var. Och scenen där de planerar att äta bär kunde varit lite längre, och mer känslosam (mellan dem två haha!). Men åååh vad bra den var.


Ska se den imorgon igen haha, 14:30. Får se om jag ändrar min recension då dvs utöker den för har säkert glömt massa saker och så. (ps. första gången jag testar på sån där, markering på texten. därför ser de mongo ut...ds)

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller helt med dig! Filmen var sjukt bra gjort :>

2012-03-24 @ 19:00:02
URL: http://thepainoflove.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0