30 Seconds To Mars; Peace & Love 30/6 2011

Jag brukar ibland vara seg med att uppdatera om konserter pga av lathet. Men denna gången vet jag inte alls vad jag ska skriva. Vill inte heller ta tag i bilderna för vill konstigt nog inte bli påmind av torsdagen. Det var annorlunda denna gången, man förstod som sagt varken innan, under eller efter vad som faktiskt just hade hänt/skulle hända. Vet inte varför det blev så denna gången, kanske var för lång tid emellan konserterna.. Eller så var man inte förberedd på det. I vilket fall så fick vi platser längst fram på höger sidan, mot mitten. Irriterande dock när de har en sån hög scen så att man inte ser. Speciellt inte jag eftersom jag inte direkt är lång. (kan ju lika gärna skriva att jag hatar att vara kort, man försvinner ur mängden. Fanns de någon magisk grej som gjorde så man blev längre så skulle jag inte banga.) Precis innan de började så började det regna lite och såklart slutade de precis när de slutade, vilket Jared också la märke till, kind of. Det hade bytt ut Night Of The Hunter till A Beautiful Lie, vilket vi visste innan och som vi inte riktigt gillar. NOTH är en grym låt live. Inte för att de skulle ta ut ABL utan bara lägga till de andra låten. Spelningen var skitbra, och de var på bra humör, man såg att de uppskattade publiken för de blev rätt chockade. Lite mindre pepp än annars men ändå. Mitt i allt tog Jared ut Emma, och de var dagen efter att hon fyllde år(?) så de blev en liten tårta på scen. Video:

Spelade skiten ur allt, och ja, som en vanligt 30STM (festival)konsert.  Det enda som var minus (och ett stort jävla minus!) var att Jared pekade på oss etc 2 ggr men vakterna vägrade dra upp oss. hade jag varit typ 50 cm längre hade jag hoppat över myself. Charlotte lyckade dock komma över ändå. Och det var hemskaste känslan ever att uppleva Kings & Queens live, själv.  Både jag och charre har haft problem att höra på den sen London och att se den live igen själv drog upp de där känslorna tusen gånger värre. Fick nästan en trumpinne, Shannon kastade den till mig/oss där och den ramlade på marken, men så gav vakterna den till bruden bredvid istället. Så sjukt irriterande, de skulle gjort min dag. Haha, var skitirriterad på min längd där, tänkte att de kanske kunde vara schyssta och ge mig trumpinnen iaf men nope. Inte min lycka denna gång heller minsann. eller lycka och lycka, är ju lycka att få se dem så många gånger som jag faktiskt kan/gör. men ändå, annars har jag fasen aldrig tur. Har för övrigt en jättekonstig känsla, kan inte förklara den. Jag vill inte se, prata om, höra etc något om dem. Ingen aning om varför jag känner så. Men jag saknar dem som en idiot, vill ha en riktig konsert NU tack. En konsert med fin setlist, där vi har all tur i världen. Vore asfint, tack.


Kommentarer
Postat av: Anonym

bästa dagen i mitt liv.

2011-08-08 @ 23:01:40
URL: http://silentshouters.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0