Polen> Krakow, 20/8-10 (coke festival) 2

åh. Nu kommer det bästa (även om krakow & festivalen snarlikt slår lika..), vi bytte till festivalband och ställde oss direkt vid scenen där 30STM skulle spela klockan 21;00. De var lätt varmaste dagen och vi försökte skydda oss själva ifrån solen. senast vi åt & drack var på resturangen (kl 12) och de var inte mkt, en halv liten cola + lasagne. Dumma nog drack vi inget på hotellet eller så. Så jag sprang iväg och skulle köpa dricka, så fick jag en påminnelse om att man måste växla pengar till kuponger. FATTA ATT VI INTE HADE DRUCKIT PÅ HELA DAGEN & GÅTT MER ÄN NÅGONSIN OCH SE ALLT DRICKAT SOM STÅR I KYLEN OCH INTE KUNNA KÖPA?!

Jag sprang tillbaka till Charlotte, och sa det till henne. Eftersom vi hade sprungit direkt till scenen hade vi inte koll på vart de ställena fanns. Så det slutade med att vi stod där ända till jag vet inte, 23 på kvällen eller ngt och inte drack/åt ngt. Förstår inte hur vi klarade det där, jag fick inte ens ont i huvudet eller något. Min kropp måste vara stark som få. Dock var jag lite utmattad & på dåligt humör under konserterna.

Först ut var Sofa sen N.E.R.D. Vi ville ju komma längre fram och de gjorde vi - lite i taget. Dock direkt innan 30STM började fick jag en lång tjej framför mig, så att jag stod med huvudet på hennes rygg och inte såg ETT SKIT. Kul, tror t.o.m att jag nästan fick lite tårar där också. trött+inte ätit/druckit ngt=det. Men sedan så blev de mycket bättre och jag såg. Och sedan kom vi ju vid staketet vidmitten, så vi hade Jarrrrred precis framför oss. 
» Måste tillägga att jag tog min DÅLIGA kamera. Ist för den bra, för att jag inte visste hur hårda de skulle vara. Nu i efterhand ångrar jag att jag inte tog den bra. haha.



"Konserten"
De var skitbra som vanligt, och varje gång man ser dem så får man verkligen ett slag mot ansiktet - de är så sjukt bra mina pojkar. Publiken var verkligen igång, jag menar ~40 000 på ett och samma ställe är verkligen coolt. De var helt galet och underbart. De körde samma setlist som tidigare i sommar, när Jared tar fram sin gitarr - det är då de börjar bli spännande ;). De blev b.la. The Story, The Kill. Och sedan något varken jag eller Charlotte var beredd på.. Jared säger något i stil med "Vi har ju ett album nu som heter This Is War...och" och lite småprat. De första i mitt huvud är, och jag säger det till Charlotte, "TÄNK - om han spelar alibi.." jag hinner till "..ali.." och han börjar sjunga "No warning signs, no alibi" vi får spel och börjar skrika lite fint. haha. LYCKA. Den har varit en låt som vi verkligen har velat se, blev en chock att faktiskt få den.

K&Q började och de kom en jobbig kille bakom mg, efter att inte ätit/druckit ngt på hela dagen så pressades min bröstkorg mot staketet, och eftersom jag visste att de var sista låten och att de bara skulle dra sen ville jag komma över. Charlotte hoppade också över då. Dock var vakterna cp och trodde vi ville upp på scenen. Och bokstavligt talat KNUFFADE bort oss. Yeye. De filmade även i Closer To The Edge, vi tog upp vår flagga så högt vi bara kunde. Hoppas den syns!



Efter att 30STM hade spelat, var vi höga på lycka och sprang för att "växla pengar". De gick rätt fort, då köpte vi en cola och vatten. ÅH vad gott det var. Sedan, fortf. höga på lycka tänkte vi gå till där alla kör ut/till festivalen. Dock fick man gå en bit. Men de hände inte så mycket där och vi bara fortsatte gå. När vi kom till en spårvagnsstation så hade dem slutat gå. Skit då. Så Ja, gott folk, som om vi inte hade gått tillräckligt, så tog vi en promenad HELA vägen till Gamla Stan igen, för att gå till Donken. Och sedan tillbaka till vårt hotell. och då var våra fötter döda.  Så skönt de var att krypa ner i sängen, fast egentligen ville man inte, för då skulle de bli morron och dagen då vi skulle hem....



Kommentarer
Postat av: videoGirl

Åh, du såg 30STM där :O Avis!

2010-09-03 @ 18:58:16
URL: http://thepainoflove.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0