Stockholm > Polen, 19/8-10

Vi vaknade innan klockan hade ringt och gick ifrån huset vid 8. Tog tunnelbanan in till cityterminalen och tog en flygbuss till Skavsta. Kändes som en evighet men ändå inte. Jag satt och tänkte på massa, ungefär samma som när jag inte kunde sova kvällen innan. Man förstod verkligen inte att vi skulle se dem IMORRON. Redan då visste man att resan skulle gå fortare än vad man ville.

Vi var framme på Skavsta, rätt tidigt och hann därför b.la kolla internet på datorn (bla lite flyg och mail/om festivalen) och äta frukost. Även om ingen av oss var så matglada. Sedan var de dags för boarding och ingen förstod hur man skulle göra och stå förutom vi. Direkt när jag kom in vid gaten så kände jag mig lite missanpassad, de satt mest polska människor där och inte alls mkt folk. Men sedan när vi skulle gå på planet var det mer folk.  Resan gick förvånansvärt bra, den gick fort och Charlotte var modig & väldigt duktig. Kändes som vi lyfta och landa nästan direkt.

Framme i Krakow så köpte vi tågbiljetter och kollade lite flyg hehehe. Tåget gick jättefort, ungefär 20 minuter om jag minns rätt. Jätteskönt (om man jämnför med till skavsta haha). Ifrån tågstationen i Krakow till vårt hotell gick vi först en omväg (bilvägen?) men sedan hittade vi en annan genväg. (vår väg!<3).

Hotellet var fint men vi stannade inte länge utan gick direkt ut på stan för att upptäcka. Vi gick till Gallerian som låg bredvid tågstationen och jag skulle försöka hitta skor. Dock så köpte jag aldrig några, men Charlotte hittade ett par. Vi åt sedan Pizza (asbilligt). Efter vi hade varit där så gick vi tillbaka till vårt hotell men bestämde oss för att inte ödsla tid på hotellet och gick ut igen, denna gången till Gamla stan eftersom jag minns att de var så fint där.



Vi fick nog så mkt motion i Krakow som en vanlig människa får på två veckor, vi gick och gick och gick...och så gick vi. Vi upplevde staden och höll ögonen öppna. Dock gick vi förbi dem, surt. Och ja, vi visste att de skulle gå där. Och de var där samma tid osv, men vi gick förbi dem.




Kommentarer
Postat av: Charlotte

<3

2010-08-31 @ 18:16:51
URL: http://phantomrider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0