McFly London 7 April 2012

(Finally kommer de en uppdatering om det yes!)

Mitt boende låg ca tio minuter (inte ens det tror jag.) ifrån HMV Hammersmith Apollo där konserten skulle vara så kvällen innan så väntade jag på SMS ifrån de andra tjejerna som var i Reading att jag skulle åka dit, ifall de skulle vara mycket folk ifrån Reading som kom etc. Men de kom inte några inprincip så jag väntade på dem. Vi fick nummer 46-49 så det var en del före oss. Vi slog upp tvåmannatältet och sedan gjorde vi något som verkade omöjligt; hitta kissbuske i centrala London. Jomen visst. Efter ett tag hittade vi iaf ett ställe, jag kissade dock inte eftersom jag nyligen hade gjort det ahah. Ifall någon skriver upp menar jag.. Sedan vart de läggdags, två täcken+filt & tidningar under oss och två & två på varsitt täcke. Nej här frös vi inte alls. Och sov sådär, i perioder. Rätt bra till en början men mot morgonen började jag vakna till och få lite klaustrofobi, var så skönt när de andra vaknade och vi kunde röra på oss. Man kände sig som en instängd kåldolme ungefär. Men de gick bra ändå. Vi fick plats minsann. Morgonen kom, frukost och sånt där etc. Sedan köade vi lite till.. och lite till. Sen åkte vi två och två till boendet och duschade och lämnade saker. Täckena hade vi kvar och de var guldvärt när vi sedan skulle köa i hoodies och tunna tröjor resten av tiden. När vi väl kom in så var de inte alls mycket folk, eftersom folk är aningen optimistiska eller bara okloka haha. Längst fram på Toms sida. Sen var det bara att vänta, de gick rätt fort och plötsligt stod dem bara där. OCH USCH VAD BRA DET VAR. Setlistan var helt underbar! Och de nya låtarna var awesome! Önskar verkligen att jag hade gått på fler datum alltså! Men men som tur är McFly ett sånt band som är ute på turné rätt ofta så dröjer nog inte så långt innan de blir mini tour med dem igen. De filmade förresten hela konserten denna gång med och det kommer ut i Juni eller så, yay!

Så sjukt skönt, för andra konserter så brukar jag alltid vara så stressad och uppjagad för, tänker mer på vad som kan gå fel än rätt och har en orolig känsla i magen hela konsertdagen. Men med McFly så är det inte alls så, varken köningen eller konserterna. Vi är ett bra team minst sagt och vi har riktigt kul tillsammans (åtminstånde ifrån min sida haha!)

uppdate: Glömde ju After Partyt! Vi är ju veteranare när de gäller att åka till där vi bor och sen byta om snabbt som satan för att se dra till after party. Som var på en klubb som låg på ett collage. Sjukt najs var det & man var hög på lycka, fast man var ju lagom död vid 2-3 när vi drog/kom hem.. Vi valde att stod längre bak och chilla, kul eftersom VIP hörnan var precis där och då såg vi att resten av killarna (alla utom Danny som DJade) var där. Haha så fult på ett sätt och kändes rätt wierd men trevligt. Pga av det så kändes de dumt att bara stå och stå så tvingade mig själv att "dansa" (i dont do dance normally!) fastän man vart död.



Kommentarer
Postat av: Linda

Underbart! :D

2012-05-06 @ 13:42:46
URL: http://thepainoflove.devote.se
Postat av: Elli

Oh yes vi är ett väldans bra team :D Riktigt kul har vi, och det vi vill ska hända det händer ^ Ångrar att jag inte filmade hela No Worries och Walk In The Sun i Reading, men du har ju denna från London iaf! (längtar till dom släpper "dvdn" så man slipper allt konstigt bakgrundsljud (förhoppningsvis). Tror förresten vi var hemma vid fyra efter after partyt faktiskt ;P

2012-05-07 @ 13:06:57
Postat av: rach/janni

sv: Haha jamen precis! Allt går väldans bra! Åhh jaa :c Ja verkligen och bra bild och f.h backstage klipp! Ojj jahaa gud ja, de kanske var så sent XD

2012-05-07 @ 13:50:24
URL: http://livelikeweredying.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0