Get Your Heart On Review

De låtar som vi redan har hört har jag tyckt har varit super bra, alla är väldigt upptempo och bra. I de riktiga Simple Plan stuket.  Skriver en beskrivning för varje låt som man inte har hört nedan. Jag börjar helt seriöst tro att jag och Simple Plan har sammanlänkade hjärnor (like HP & you-know-how); jag börjar lyssna på en låt, de är mitt SP, jag vet precis hur de har gjort och hur de kommer låta härnäst. Jätte konstigt. Spelade in en video på mig själv när jag lyssnade på låtarna för första gången. haha. Dock tänker jag inte lägga upp den här, lite för pinsamt!
EDIT: Kan ju inte säga att de genomtänkta beskrivningar, skrev ihop detta väldigt fort men iaf, de första uppfattningarna jag fick av låtarna i alla fall.

Astronaut: basic låt, börjar med en akustisk gitarr. Och trummor som sedan kommer in. Och fint gung, och ja, en sån där tänka-till-om-livet-låt. i alla fall jag personligen börjar tänka på saker av ting av såna låtar. man glömmer bort att lyssna och sjunker in i tankarnas värld. Fin & bra låt!

Anywhere But Here: Upptempo, fast inte jätte upptempo. Om att vilja vara någon annanstans & fly vardagen. den börjar också rätt lugnt med lite "beats" och sedan kommer trummor in i refrängen, också en skön låt som man bara..lyssnar på. Jag kommer på mig själv att sjunga med i den.

Summer Paradise ft K'Naan: en skön låt i Jason Mraz stuket, man täker på stranden, sommar och bad. Och att njuta i solen med en drink kanske ;>.

Gone To Soon: En rätt känslosam låt, om att "förlora" någon för tidigt. Eller ja. En fin, "följsam" melodi.

Last One Standing: Upptempo - en låt som peppar. Namnet säger ju sig själv, speciellt på denna visste jag hur de hade gjort när jag lyssnade på den. Typiskt Simple Plan.

This Song Saved My Life: Finaste låten på hela albumet tycker jag, den börjar fint med piano. Pierre kommer in samtidigt som en gitarr. En låt som fansen har skrivit med dem, om deras fans och hur mycket de uppskattar dem. Vid sticket kommer det in fans och sjunger "this song saved my life". Gillar när band involverar fansen i deras musik!

Allt som allt har albumet en bra blandning av låtar, man märker starkt att de är mitt kära Simple Plan. Och jag är superglad att ha dem tillbaka, började nästan lipa jö ♥ WAAAAAAAAH! Vill ha mitt fanbundle sak NU!



1. You Suck At Love

2. Can't Keep My Hands Off You feat Rivers Cuomo

3. Jet Lag feat Natasha Bedingfield

4. Astronaut

5. Loser Of the Year

6. Anywhere Else But Here

7. Freaking Me Out

8. Summer Paradise

9. Gone Too Soon

10. Last One Standing

11. This Song Saved My Life


Kommentarer
Postat av: juliaaaa

haha börja böla bara jag läste det här.. sitter med tårar i ögonen luuul :( men dom är så himla fina, och bra åhå och kunde inte beskrivit nya albumet bättre själv! :>

2011-06-15 @ 15:17:59
Postat av: rach

haha aw! x) dock kladdade jag ihop detta sjukt snabbt, så så bra beskrivet kan jag ju inte säga att de är men ändå ^^. hihi ja :D

2011-06-15 @ 15:45:04
URL: http://livelikeweredying.blogg.se/
Postat av: FowZie ♥ ~ pojkfixerad Eskilstunabo

Vill ha fler pinsamheter att avslöja: finns inga gränser när de gäller frågor

Nu är det dags för 100 % ärlighet! Redan erkänt: oskuld, ovana .. m.m! :)



direktlänk: http://feliciaaulen.blogg.se/2011/june/fowzies-erkannande.html

2011-06-16 @ 15:57:24
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Cissi

Fick hem albumet idag och lipade mig igenom de flesta låtarna. Så skönt att älskade Simple Plan äntligen är tillbaka! Riktigt bra beskrivning av albumet. :D

2011-06-23 @ 13:38:10
URL: http://cecilianaatsaari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0