London 28(29) Nov- 2 Dec 2010 - del 1.

28 nov - crazy begining.
Jag tänker skriva om London resan fast rätt korta sammanfattningar, interskämt och små saker som hände tror jag inte är så kul att läsa. Förutom att jag typ ramlade när jag skulle gå ut i konsertkön, TWICE. Men men…

För mig  började dagen med dop för min systers lilla plupp haha, mysigt var det. Redan då hade jag hört om snökaos som härjade och blev direkt orolig att de skulle hända något.  Jag och Charlotte SMSade varann som galningar med väder uppdateringar. Tiden gick och stunden kom då jag sa “jo, jag måste nog hem och packa de sista nu…” NERVÖS. Känslan när man vet att man ska någonstans är så himla härlig.

Runt 17:40 var jag redo att åka! Väl framme vid Säve mötte jag Charlotte och tog snabbfika innan vi checkade in väskor och sådant. MEN! Först stod de att flyget skulle komma som det skulle, sedan skulle de komma 21;50 sedan blev det 22:30. Men precis som förra gången så fick de landa i Malmö istället och flyget var inställt.  PANIK. Och jag kände hur jag INTE ville göra om detta IGEN. Jag sa förra gången “oki inte Ryar Air på vintern!” men kollade och snön kom inte förrens Dec förra året men de var ju tidig i år. Haha. Men nu säger jag det igen, no more ryan air på vintern.

Vi ställde oss i kön och fick bytt till ett flyg dagen efter, den 29;e på kvällen. Och så att flyget gick senare på torsdagen när vi skulle hem. Dock gav vi oss inte där,  vi gjorde som förra gången - vi kollade internet på centralen och bokade flyg som gick vid 14:00 den 29;e, vi ville bli så lite “sena” som möjligt. En brittiskt kille kom fram till oss på centralen och skulle åkt med samma flyg. Han hängde med oss där och vi såg att Shell var öppet så där var vi några timmar innan mina föräldrar hämtade oss (puss<3). Vi sov kanske tre timmar innan vi skulle upp igen. Ny dag, nya tag!
29 nov - Letz go!
Vi åkte till Landvetter och kort sagt så gick det flyget. Lättnaden var stor när de lyfte. Äntligen(!) var vi påväg.

När vi kom fram tog vi ett tåg till victoria och gick till vårt fina hotell, de visade sig att de var en dubbelsäng. Elementet var SJUKTLIGT varmt och stolen var sönder. Men charmigt var det. Vi skulle dock bara sova där en eller två nätter.  Sedan gick vi till ett shopping centre och åt och kollade runt lite. Tid var inget man ville slösa på så vi gick runt i stan rätt mycket. På kvällen tog vi taxi till O2 och fick oss rundtur på köpet, det var underbart att få se mitt älskade LDN. Vi möttes av två människor som sa till oss att de var för kallt att köa så vi fick nummer och skulle återkomma dagen efter (konsertdagen). Så de var bara att gå till busstationen och ta bussen tillbaka till victoria. Skönt på ett sätt, men typiskt. (vi kunde 1. Gått på adam fucking lambert 2. Sparat pengar).



(2 sista bilderna är Charlottes.)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0