P!NK & GC @ Ullevi..

P!NK & GC (takida) (skrev inlägget IGÅR LÖRDAG)
Jag impuls köpte en biljett till Pink, då fick jag se GC på köpet. De skulle bli min andra pink-konsert. 06:16 det var då klockan ringde. Jag gick upp rätt fort och åkte till gbg. Kom  fram kl 09:22 och vi (jag & Charlotte) kom till Pink kön lite innan tio. De var skitlite folk (är man van med th så är man.) Men de var nice. Många verkade vilja se ut som P!nk och ha den där ”i dont give a damn” attityden som hon har. Visst, kan inte säga annat än att jag blir inspirerad av attityden och känner att jag borde leva mer med den. But come on, haha.  Man verkligen såg att de var pink fans. Håret. Stilen. T.o.m gångstilen på någon.
De gick rätt fort och vi ställde oss på höger sida vid catwalken.

Vi såg GC och jag blev irriterande på att dem spelade mindre låtar här än på de andra ställena. Och Joel fick inte gå ut på catwalken :C Men de fick minsann Takida och bättre ljud. Måste dock säga att Takida var bättre än förra gångerna jag sett dem. Men ogillar starkt att de var mer drag på Takida än GC. HALLÅ?! Men stod mest med beslutsångest under hela Takida för…

Sedan så fick Charlotte SMS av sin bror att han hade träffat dem (GC!), och att de skulle komma ut igen. Vi stod där med beslutsångest men sedan gjorde vi de största misstaget som hände igår. Vi stod front row och lämnade våran plats, yes! Vi väntade  men de kom aldrig. Så vi missade nästan halva konserten typ. Och hamnade längst bak ist. Min vanliga tur, men skulle jag inte gått ut så skulle Charlotte träffat dem. Kom på varför jag köar, jag ser absolut inget. Vi försökte knö oss lite längre fram men gick inte så bra. Vi började liksom göra det där alla äldre står och dricker så vissa blev lite sura och står typ stilla och är helt ja. Så nä, men hon var skitbra som vanligt. Vill se henne igen, hela konserten hoho.

Efter konserten gick vi till Avenyn och Nivå där Benji Madden med vänner skulle vara. Vi visste inte vart den låg exakt så vi gick gatan upp och ner nångång innan vi hittade. Dock försökte vi inte ens komma in då vi hade läst att de var 22 även fast de inte skrev de på skyltarna. Och Charlotte hade inget leg med sig. Men vi hann i alla fall se Benji komma i fetaste limon (som vi för övrigt såg när vi gick ifrån konserten) med två blonda brudar. Haha. Niiiice. Han är så kort så de såg gulligt ut. Efteråt gick vi till donken för mat och sedan åkte vi hem.
(bilder nedan!)







Dagen efter ( i morse) så satte jag först på MTV och de var P!NK official chart 20. trevligt ”nej” tänkte jag och bytte. Sedan så slog jag över till MTV vid något annat tillfälle då var det istället Cribs och såklart var de Joel som visade sitt hus. Palla.
Mina grannar har fest och de spelade So What förut. treeeeevligt. De har skithögt, klagar dock inte. Jag ligger i min säng med stängda dörrar och fönster och hör ändå att de spelar I Got A Feeling med BEP. GOOD GOOD NIGHT! haha. Låter som en tonårsraaave med allt dunka dunk. Borde kanske joina dem, varför inte? Oh nu kom The Killers. Human. Dock tror jag de skulle ha något live band så ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0