Polen> Krakow, 20/8-10 (coke festival)

Vart ska man börja nu då...? - Jo. Vi vaknade, steg upp, gjorde oss klara. Och bestämde oss för att ta en sväng på stan innan vi stack till Coke Festival. Vi gick en sväng i Gamla Staden, som vi också hade gjort dagen innan, vi satte oss och åt på en utav "resturangerna" som finns på torget där (i know, man ska egentligen inte äta där, utan lite längre bort där de är billigare men men, detta var rätt ok ändå). Jag beställde en lasagne; med spenat fick jag lära mig senare och Charlotte tog en toast. Det smakade ändå gott och nyttigt (hur något kan göra det). Vi satt där och chillade, det var skitgött väder och staden var så fin som den bara kan. Vi trivdes som fisken i vattnet.

Sedan runt 12-13 så bestämde vi oss för att gå tillbaka till hotellet och byta saker till festivalsakerna. På vägen tillbaka till hotellet såg vi en skylt med Aviaton Museum, så tänkte att vi kunde likagärna gå dit ist för att ta bussen, jag hade skrivit upp massa sätt att ta sig till festivalen, ändå gick vi. Ett misstag vi senare ångrade en del, dock nu när jag sitter och skriver detta lite mer än en vecka senare så är de bara småkul.

Så vi började gå. och gå. och sen så slutade de med skyltar, så då såg vi några med 30stm tröjor, så vi gick efter dem. Men jag vet inte, nu i efterhand så skulle de säkert dit, men vi kände att de gick cp så vi frågade folk. och LET ME TELL YOU - kommer man typ. nån kilometer utanför Krakow kan INGEN engelska. INGEN. Vi gick hit och dit aslänge och åkte spårvagn osv. De fanns inte skyltat någonstans. Skitdåligt, massa reklam, men ingen skyltning. Frågade massa men de var pekande och "bussssssssss" och "four". Vi hittade dock några tjejer med karta, tur. Men, de hade ändå karta. Och de hade inte vi och de hade skit mycket problem med att hitta. Så när vi kom så räddade vi ju nästan dom. haha.


Vi gick som sagt kl 13:00 (eller tidigare?) så tänkte att vi skulle vara där 14:00 meneee. vi var där 15:40 eller något istället, de säger ju lite om hur mycket vi gick. Vi filmade rätt mycket, och de är sjukt skoj att kolla på såhär i efterhand, vi är sura och söta ♥

Och det var GALET mycket fans där. Jag har aldrig sett mycket 30STM tröjor på ett och samma ställe innan.  Vi kom så att vi hamna på andra-tredje raden. Men kom fram till först andra raden, sedan vid staketet på sidan. Det var en gång i mitten, så de var massa staket. haha. Så där hamnade vi också, längst fram i mitten... Resten kommer i nästa inlägg ;)



Kommentarer
Postat av: Stephanie

sv:

haha jaaa uusch, jag får feta paniken. Sen vet man inte om personen kommer sitta vid datorn exakt vid biljettsläppet xD ååh panik...vill kunna fixa det själv!

2010-08-31 @ 22:23:37
URL: http://phantomriider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0